طراحی موفق هویت برند
برندینگ
4 تیر 1403

طراحی موفق هویت برند

طراحی موفق هویت برند، نام مقاله ای است که مطالعه میفرمایید. برند قدرتمند اثری دارد که پشت پرده ی هر محصول موفقی ظاهر می شود.
جمله ی زیبا طراح آمریکا پل رند( paul rand)  :


.Design is the silent ambassador of your brand
طراحی , سفیر خاموش برند شماست .


از جمله بالا ,اهمیت طراحی را در موفقیت یک برند درک میکنیم. در این مقاله مراحل و مسیر موفقیت طراحی برند را مطالعه میکنیم.

برند و موفقیت برند 

برند لزوما در صنعت مد استفاده نمی شود. بسیاری از مردم مفهوم واقعی آن را نمی دانند و یا فراموش کرده اند. طبق لغت نامه ی تجارت، نام تجاری یک طرح، نشانه، نماد، کلمه یا ترکیبی از این موارد در قالب یک تصویر که محصول را مشخص میکند، برند  نام دارد .
برند، یک نمایش بصری هست که مخاطبان با آن محصول ارتباط برقرار کنند. موفقیت برند تجاری، فقط زیبایی شناسی آن نیست. پیام و برانگیخته شدن احساس مخاطب در موفقیت برند بسیار مهم است. وظیفه ای اصلی برند انتقال پیام و آن حس مشترک هست. هدف از این نوشته دستیابی به طراحی موفق در هویت برند می باشد.

گام اول در طراحی موفق برند : مشخص کردن اهداف تجاری و شخصیت برندینگ

موسسان شرکت باید اولویت ها و پیام و احساس هایی که میخواهند توسط برند به مخاطبان هدف القا شود را تعیین کنند تا طراحان برندینگ،  بدانند که چه مسیری را برای تحقق آن حس و آن هدف باید بپیمایند. اهداف میتواند در آینده تغییر کند ولی داشتن یک دستور العمل و تعیین کردن احساس های کلی در گام اول خیلی مهم است.
موسسان شرکت باید کلیدواژه هایی را برای شخصیت برند خود مشخص نمایند، طراحان نیز باید این کلیدواژه ها را از افکار کارفرمایان استخراج نمایند.
طراحی برندینگ، مانند طراحی پرتره نیست و ما به اهدافمان نمی رسیم اگر برای برندمان شخصیت و هویت را مشخص نکنیم و اگر ندانیم وظیفه این برند انتقال کدام حس می باشد !!
متاسفانه همه ی کارفرمایان با آگاهی کامل سراغ طراحان نمی آیند و فقط یک نمایش جذاب بصری می خواهند. آن ها بر این باوردند که فقط یک نمایش بصری،  میتواند کسب و کارشان را موفق کند. اگر این روند دنبال شود پروژه با شکست مواجه خواهد شد. طبیعی هست که کارفرمایان مسیر درست را ندانند. این وظیفه ی طراح می باشد که با ایجاد تعاملات فراوان با کارفرما،  کلمات کلیدی و شخصیت محصول را از افکار و صحبت های کارفرما استخراج کند.
بعضی از کارفرمایان در خواسته های خود اطمینان ندارند، شاید نیاز باشد کارفرما در جلسات خود با طراح، از متخصصان دیگری مانند کارشناس بازاریابی یا کارشناس های متخصص در حوزه ی محصول , دعوت به عمل آورد.

هویت برند و طراحی موفق هویت برند



در گام اول باید پاسخ سوالات زیر مشخص باشد:

  •  چرا باید مشتریان از محصول شما خریداری کنند؟
  •  ویژگی شاخص مخاطبان محصول شما چیست؟
  • ارزش متمایز کننده محصول شما چگونه است؟

گام دوم : تحقیقات بازار محصول و رقبای برند

هویت برند

در اولین گام اهداف و شخصیت محصول مشخص شد. در مرحله دوم طراحان به سمت کارهای تحقیقات میدانی می روند. بازار کار بررسی می شود، رقبا رصد می شود. رقبای برند کشف می شود. بازخوردهای رقبا بررسی می شود.

آیا محصولی که قرار است طراحی شود، ویژگی شاخص تری نسبت به رقبا دارد؟
آیا محصول ما , مخاطبان محصول رقیب را شگفت زده خواهد کرد؟
موفقیت زمانی میسر خواهد شد که مخاطبان آن محصول شگفت زده شوند. احساس تغییر کنند. پیامی جدید، حسی جدید دریافت کنند. در گام یک نیز عنوان شد که موفقیت برند فقط در زیباسازی لوگو و گرافیک نیست، مطالعاتی که منجر به طراحی لوگو و گرافیک و کاراکتر شده است، بخش اصلی در طراحی هویت برند است .


گام سوم : طراحی لوگو نشان اصلی هویت برند


طراحی لوگو نشان اصلی هویت برند می باشد. لوگو برجسته ترین نماد برند است. لوگو، یک آیتم مهمی در موفقیت استراتژی برند موفق است.
کارفرمایان نباید در گام سوم، دنبال طراح لوگو باشند. شما در اولین گام طراح گرافیک محبوب و مورد علاقه خودتان را از پل دیزاینرز جست و جو و پیدا کنید. با ورود به قسمت طراحان گرافیک، نمونه کارهای طراحان را مشاهده کنید و سپس طراح مورد علاقه خودتان را انتخاب فرمایید. شما در قسمت پشتیبانی این سایت میتوانید،  مشاوره رایگان نیز دریافت کنید.
اگر شما قصد طراحی و هویت برند دارید , این فراتر از یک طراحی لوگو هست . شما میتوانید در دسته بندی سایت , طراحان مربوط به هویت بصری برند را نیز مشاهده نمایید .
طراحان برندینگ،  بعد از اتمام مطالعات و تحقیقات و رصد رقبای برند، تصمیم به پالت های رنگی و بقیه موارد مربوط به طراحی خواهند گرفت. طراحی لوگو یک زیر ساخت برای موفقیت در این مسیر است. ارزش سرمایه گذاری دارد. توصیه می شود کارفرمایان اهمیتی فراوانی به انتخاب طراح داشته باشند و همچنین مطمین باشند که یک لوگوی خوب، هزاران برابر بازگشت سرمایه خواهد داشت.


گام چهارم :تاثیر طراحی عناصر بصری و گرافیکی در هویت برند


احتمالا چهره ی کلی لوگو مشخص شده است، ولی لوگو نیاز به دوستانی دارد. لوگو با همراهی دوستان خود میتواند مسیر طراحی شده را صحیح و با سرعت بیشتری طی کند. تایپوگرافی، طراحی کاراکتر،  ست اداری، بیلبرد، بنر تبلیغاتی، سایت و دیگر عناصر تبلیغاتی دوستان لوگو هستند. برند شما باید در زمان ها و مکان های مختلف حضور پیدا کنید،  این حضور نیاز به عناصر گرافیکی متعدد می باشد. مطمینا سامانه سفارش poldesigners دوست خوبی برای شماخواهد بود.

این نوشته به زودی آپدیت خواهد شد. ما نیازمند کمک شما هستیم تا جدیدترین یافته های علمی را در این مقاله منتشر کنیم. لطفا از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید و کمک کنید . محتوای ارسالی شما بعد از بررسی، با نام خودتان در سایت منتشر خواهد شد .

اشتراک گذاری

برچسب ها
  • هویت برند

  • برندینگ

  • طراحی موفق

  • طراحی برند

مدیر تولید محتوا پل دیزاینرز

مدیر تولید محتوا پل دیزاینرز

نظرات شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، موارد مشخص شده با ستاره (*) الزامی است.

امتیاز مطلب