0 تا 100 فریلنسری
فریلنسری
4 تیر 1403

0 تا 100 فریلنسری

این نوشته به نقل ازکتاب مسیر موفقیت فریلنسرها می باشد. کتاب مذکور یکی از کاملترین منابع آموزشی برای فریلنسری می باشد. ما در این نوشته سعی داریم به بعضی نکات مهم این کتاب بپردازیم ولی پیشنهاد میکنیم در اولین فرصت این کتاب را دانلود و مطالعه بفرمایید.

فریلنسری

قبل از تعریف فریلنسر , شما را با بعضی از مزایای عالی فریلنسری آشنا میکنم. دانستن مزایای فریلنسری، کمک میکند تا انگیزه شما برای شروع بالاتر رود.

  • انعطاف پذیری بالا
  •  استقلال کاری و زیر دست نبودن
  • تجربه درآمدهای بالا در مدت زمان های کمتر
  • کاهش زمان رسیدن به موفقیت و اوج
  • تثبیت برندینگ

بخش یک: مفاهیم فریلنسری

اولین فریلنسر ها چه کسانی بودند؟

اولین فریلنس ها، سربازانی بودند که در قرون وسطی برای اربابان خود می جنگیدند. البته این سربازان متعلق به شاه و ارباب خاص نبودند و حتی، برای کشور خود نیز نمی جنگیدند. آنها در ازای دریافت پاداش برای هر دشمنی می جنگیدند. آنها برای مدت زمان معلومی و جنگ مشخصی، پاداش دریافت میکردند و استخدام می شده اند.

اولین فریلنسرها

تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها


اولین بار واژه فریلنسر در کجا به کار برده شده است؟

واژه فریلنسر، در کتاب رمان نویس اسکاتلندی، سر والتر اسکات به کاربرده شده است. رمان آیهانلو یکی از آثار نامی ادبی جهان است. ترجمه ی پاراگرافی از این کتاب را در زیر بخوانید.


من به ریچارد خدمات فریلنسری ارائه دادم، او آنها را رد کرد. من آنها را به بدنه ضد آب هدایت خواهم کرد.حمل و نقل را تصرف کنید. به لطف زحمات و وقتی که گذاشته می شود، یک مرد عمل همیشه شغل پیدا میکند.


این پاراگرف نشان می دهد که از زمان های قدیم، هیچ فریلنسی که تلاش و زحمت کشیده باشد، بدون شغل نمی ماند. البته که به لطف زحمات و وقتی که گذاشته می شود.
یک فریلنسر باید مرز های جغرافیایی را کنار بگذارد و خودش را برای یک مسابقه جهانی آماده کند. پس اگر شما یک آزادکار تلاش گر باشید , درآمد شما عالی خواهد بود.

تعریف فریلنسر 

فریلنسر، کسی است که خدمات و مهارت های خودش را در ازای مبلغی مشخص و در مدت زمان مشخص به کارفرما ارائه می دهد. فریلنسری عموما یک نفره می باشد و یک نفر با کارفرما قرارداد را نهایی میند و مسئول قرارداد است ولی خود شخص آزادکار می تواند برای ارائه پروژه با دیگر آزادکاران همکاری کند و به صورت گروهی کار شود.
آزادکاران معمولا ساعتی، روزانه ، پروژه ای دستمزد میگیرند.در ادامه نوشته،  به روش های تعیین نرخ و نوع همکاری با کارفرما خواهیم پرداخت.

تفاوت فریلنسری و کارمندی چیست؟

این سوالی هست که اکثرا کارمندان اشتغال سنتی با آن مواجه هستند. چون تردید دارند و مطمین نیستند که کدام نوع اشتغال را برای زندگی کاری خود انتخاب کنند . ما در ادامه برترین تفاوت ها را برای شما بیان میکنیم.

مدت زمان اشتغال 

در نوع اشتغال کارمندی، عموما نوع کسب و کار بلند مدت می باشد و کارمند، کل دوران خودش را در یک اداره کار میکند و پس از مدت زمان مشخصی بازنشسته می شود. این نوع اشتغال که در این نوشته نام اشتغال سنتی را برای آن انتخاب کردیم؛ در زمان های قدیم محبوبیت بالایی داشت و به مرور زمان از محبوبت آن کاسته شده است. ولی در نوع فریلنسری، قرارداد ها آغاز و پایان دارد و مدت زمان مشخصی برای آن تعریف می شود.

تفاوت فریلنسری و اشتغال سنتی
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

حقوق ثابت و متغیر 

افرادی که اشتغال سنتی دارند، مطمین هستند که در آخرماه در زمان مشخصی، حقوق معین را دریافت می کنند و هیچ نگرانی و ترسی در این زمینه ندارند و نسبت به حقوقشان برنامه ریزی مالی می کنند. ولی فریلنسرها در آخرماه هیچ حقوقی دریافت نمی کنند و حقوقشان نسبت به تعداد و حجم پروژه کم و زیاد می شود. فریلنسرهای موفق همیشه تدابیری را برای این موضوع اتخاذ می کنند که در ادامه ی کتاب به آنها نیز خواهیم پرداخت .

حقوق فریلنسرها
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

اختیار و عدم اختیار 

فریلنسرها تقریبا در تمامی تصمیم گیری های مرتبط با شغلشان اختیار کامل دارند و در واقع رییس خودشان هستند. ساعات کار، پوشش در محل کار، زمان ملاقات با مشتری، زمان تعطیلات هفتگی و سالانه و تقریبا تمامی امور کاری.
ولی در اشتغال سنتی این اختیارات وجود ندارد و شما در مواردی مانند پوشش و محل کار و ملاقات ها باید از نظم و سیاست کلی آن سازمان پیروی کنید.

اختیار فریلنسرها
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها


تفاوت در فضای رقابتی

رقابت بین کارمندان اصلا با رقابت فریلنسرها قابل مقایسه نیست.
رقابت بین آزادکاران خیلی بیشتر و سنگین تر می باشد و این فاصله به شدت در میزان درآمد فریلنسرها تاثیر پذیر است. هر چه قدر این رقابت سالم باشد، به مرور باعث افزایش کارایی خواهد شد و افزایش جایگاه علمی فریلنسر و به طبع آن قرارداد پروژه هایی با مبالغ بالاتر را نصیبشان خواهد نمود.
برای سبقت گرفتن از بقیه فریلنسرها تنها راه رقابت سالم، افزایش جایگاه علمی و افزایش کیفیت کار خواهد بود. شاید شما فکر کنید تخفیف های بیش از اندازه و شکستن قیمت ها و ارزان کاری ها باعث شکست رقیبتان شود. شاید بتوانید با این روش ها در کوتاه مدت پروزه هایی قرارداد کنید؛ ولی در نهایت باعث شکست شما و خداحافظی شما از حرفه ی فریلنسری خواهد شد .

سرعت پیشرفت

سرعت پیشفت فریلنسرها
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

سرعت پیشرفت فریلنسرهای موفق و تلاشگر به مراتب بیشتر از کارمندان تلاشگر می باشد. فریلنسرهای موفق برای ترفیع رتبه و جایگاه و افزایش حقوق نیازی به تایید رییس خود ندارند و آنها با سرعت بیشتری این مسیر پیشرفت را نسبت به همکاران خود در اشتغال سنتی طی خواهند نمود .

ما در این کتاب کمک میکنیم که شما در این مسیر قرار بگیرید و با سرعت بالایی به اوج برسید .

تفاوت در مزایا

همگان بر این باورند که اشتغال سنتی مزایای عالی دارد. یک کارمند بعد از اتمام دوران کاری، پایان کار دریافت می کند، حقوق بازنشستگی دریافت میکند و عضو تعاونی های مربوط به محل کارش است .
سخت در اشتباهید. چون که اگر یک فریلنسر تلاش گر از مزایای بالا بهره مند نیست، این فقط تقصیر خودش است و برنامه ریزی مالی خوبی ندارد، احتمال زیاد ارزان کاری کرده است و مدام درجا زده است و هیچ پیشرفتی نکرده است . و یا در پلت فرم های خود محور عضو شده است که به آینده فریلنسرهایش توجهی نمیکند و به دنبال برند سازی برای آنها نیست .
لطفا وقتی تعرفه های کاری خودتان را مشخص میکنید، به فکر آینده خود باشید. اگر شما قادر به این کار نیستید که برای زندگی مالی خود برنامه داشته باشید؛ لطفا به اشتغال سنتی خود ادامه دهید.

بازدهی و راندمان 

بازدهی و راندمان تمامی اشخاص متفاوت است. ما باید ریتم اولترادین مغزیمون با برنامه ی کاری و زندگیمون تعامل داشته باشند تا دوپامین بیشتری تو مغزمون تولید بشه و راندمانمون افزایش پیدا کنه .
ولی ما برای این تعامل باید ریتم خودمون رو بشناسیم و با اون هماهنگ باشیم ولی متاسفانه تایم کاری اشتغال سنتی و لزوم تبعیت کارمندان از اون تایم کاری، این برنامه ریزی را برای آنها مشکل میکند و ناخواسته این راندمان کاهش پیدا می کند .
ریئس سازمان ها در اشتغال سنتی برای افزایش راندمان باید محدودیت ها را کنار بگذارند و به کارمندانشان آزادی عمل، آزادی فکر و آزادی انتخاب بیشتری بدهند تا راندمان آنها افزایش پیدا کند .
فارغ التحصیلان جدید، طراحان با تجربه و بسیاری دیگر از طراحان و هنرمندان خلاق در این مسیر همراه ما هستند تا مسیر موفقیت فریلنسری را آسان تر بپیمایند .

راندمان فریلنسر ها
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

فریلنسری را از کجا شروع کنیم؟

شاید شما فکرمیکنید که بازار کار حرفه ی شما ضعیف می باشد ولی هرگز اینطور نیست. اگر شما در دورافتاده ترین سکونتگاه یک کشور باشید، هرگز بازنده نخواهید بود. مطمین باشید خلاقیت و استعداد و تخصص حرف اول را میزند. چه بسا فریلنسرهایی که در مناطق دور تر از پایتخت هستند، خوش شانس تر باشند چون که هزینه های زندگی آنها به مراتب پایین تر است و دغدغه های آنها برای اداره زندگی پایین تر است.
برای مثال وقتی شما در یک سایت فریلنسری فعالیت میکنید، کیفیت کار شما برای کارفرما مهم می باشد و شاید هرگز متوجه نباشد که شما در کدام شهر سکونت دارید. هدف اصلی من در این کتاب کمک کردن به دوستان فریلنسر می باشد تا بتوانند بازار کار خود را گسترش دهند و درآمدهای بالایی را تجربه کنند .
خوب فکر کنید ….

0تا100 فریلنسری
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

فریلنسری بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. شاید فکر میکنید که شما رئیس خودتان هستید و دیگر چون کسی به شما دستور نمی دهد، شما زندگی راحتی خواهید داشت. من توصیه میکنم که فریلنسری را به دلیل این نوع مزایا انتخاب نکنید، چون زندگی خود را با این مزایای خیلی ساده، می توانید نابود کنید .
اگر شما انضباط کاری دارید، اعتماد به نفس و انکیزه ایجاد کار برای خودتان را دارید، فریلنسری را شروع کنید. ولی اگر احساس میکنید که شما در محیط کاری فعلی خود به دلیل نداشتن نظم و تنبل بودن، با مشکل مواجه هستید شاید فریلنسری نیز برای شما مناسب نباشد. چون اگر شما در دنیای فریلنسری نظم نداشته باشید، کارفرمای شما دیگر هیچ وقت دوباره پروژه ای را با شما قرارداد نخواهد کرد .
بعضی از انسان ها باید در محیط کارمندی کار کنند و نمی توانند زندگیشان را با فریلنسری مدیریت کنند، اگر شما از این دسته هستید لطفا مطالعه این کتاب را متوقف کنید .

مکان کار فریلنسرها
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

همیشه به جمله ی والتر اسکات در رمان آیهانلو فکرکنبد.( یک مرد عمل همیشه کارپیدا میکند .) جمله ای که بعد از شنیدن جواب رد کارفرما بیان شد. شما فریلنسری را انتخاب کردید پس بهتر است از محیط های آزاردهنده دوری کنید، حتی از کارفرماهای آزار دهنده دوری کنید. شما این انتخاب را دارید که کارفرمای خودتان را انتخاب کنید و این عالی است .
شما میتوانید در همه جای دنیا شغل پیدا کنید، پس هیچ وقت پروژه ای را که احساس خوبی را برای شما ندارد، قرارداد نکنید .
شما نباید هیچ پروژه ای را با کیفیت پایین تحویل کارفرما بدهید و نباید اجازه بدهید که کارفرما از کیفیت کار شما ناراضی باشد. کارفرما یکی از مهمترین سرمایه های شماست. کارفرما می تواند آینده شما را دگرگون کند. کارفرمای راضی به عنوان یک ماشین تبلیغات مثبت و ناراضی به عنوان ماشین تبلیغات منفی برای شما سالها کارخواهد کرد. تبلیغاتی که از نوع سینه به سینه می باشد و تاثیر بالایی دارد .
سود آوری در رسیدن به درآمد مطلوب شاید زمان بر باشد، این نگران کننده نیست و شما باید راه خود را به صورت جدی و با پشتکار ادامه بدهید.
شما برای شروع فریلنسری باید برنامه ریزی عالی داشته باشید، چون که شما علاوه بر انجام پروژه ، باید بازاریابی کنید، مدیریت کنید، حسابداری انجام دهید، قرارداد ها را مدیریت کنید، خودتان را بیمه کنید، با مشتریان قبلی ارتباط خود را حفظ کنید و کلی مشکل دیگر که باید شما انجام دهید .
آیا راستی یک فرد می تواند همه این کارها را به تنهایی انجام دهد و موفق باشد؟
پاسخ منفی هست. اگر شما برای تمامی این امور بخواهید کارمند استخدام کنید، مطمینا هزینه های آنها بسیار هنگفت خواهد بود. ما در ادامه کتاب راه کار هایی را برای بهبود زندگی شما معرفی خواهیم کرد.

فریلنسر تاجر

به صورت کلی برای اینکه یک فریلنسر بتواند موفق شود، همیشه باید مسلط به تجارت باشد، ولی در زمینه طراحی این کاملا برعکس می باشد. به صورت کلی تجارت طراحی توسط یک طراح یک آفت بزرگی است که منجر می شود از هنر خود خداحافظی کند .
شاید یک فریلنسر مترجم، فریلنسر تایپیست، فریلنسر مشاور بتواند تجارت حرفه ی خود را به خوبی انجام دهد ولی روحیات طراحان و هنرمندان این اجازه را به آنها نمی دهد که اثر هنریشان را تجارت کنند. بنابر این مهمترین سوالی که در این زمینه مطرح است، اینکه چطوری ما اثر هنریمان را بفروشیم و به تجارت فکر نکنیم؟
طراحان زیادی در بعضی سایتهای فریلنسری خود محور در حال ضربه زدن به خودشان هستند. با هنر خودشان تجارت میکنند. در حال کاهش دادن تعرفه ها هستند تا پایین ترین تعرفه را پیشنهاد کارفرما کنند و پروژه را قرارداد کنند.
مطمینا پروژه ای که هزینه ی طراح را پوشش ندهد، کیفیت و خروجی پایین تری خواهد داشت و نارضایتی کارفرما، ضربه ای محکم به جریان طراحی فریلنسری وارد خواهد کرد و کارفرمایان را بدبین خواهد کرد .

ثبت شرکت با مسیولیت محدود 

کارفرمایان برای عقد قرارداد ها با مبالغ بالاتر، حتما دنبال تضمین از طرف شما خواهند بود. کارفرمایان برای پرداخت وجه برای طراحان، باید به آنها اعتماد کنند . مطمینا شما باید یک دفتر کار شیک , کارکنان مشغول به کار داشته باشید.
ولی امروزه هزینه های مربوط به اجاره دفتر کار، پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان، هزینه های سربار دفتری و هزینه های مالیات و بیمه مبلغ خیلی زیادی را شامل خواهد شد .ولی واقعا به چه قیمتی؟ حتی اگر شما پروژه های با مبالغ بالا را قرارداد کنید، شاید تنها 20 درصد آن مبلغ را بتوانید برای خودتان برداشت کنید .
راه حل چیست؟ همچنین شما فقط می توایند در محدوده ی خودتان، کارفرمایان را به دفتر کار خود دعوت کنید و خیلی محدود خواهید شد . ما توصیه میکنیم که جهانی فکرکنید . در ادامه همین کتاب ما روش های مطمین را برای شما بیان خواهیم نمود.

شروع نیمه وقت

ما توصیه میکنیم که شما فریلنسری را نیمه وقت شروع کنید، تعداد مشتریان خود را افزایش دهید،  پرتوفولیو خود را قوی تر کنید. شما قبل از ترک شغل دایمی خود باید مطمین باشید که با فریلنسری سازگار هستید یا برای فریلنسری خلق شده اید.
احتمال این وجود دارد که رِییس شما، فرصت های شکوفایی را از شما سلب کند و این می تواند برای شما نابودکننده باشد. اما با شروع کار نیمه وقت فریلنسری، شما می تونید استعدادهای خود را آرام آرام کشف کنید و برند خود را در ذهن ها تثبیت کنید .

فریلنسر پاره وقت
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

محل کار

یک آتلیه خانگی کمک میکند که شما هزینه های مربوط به دفتر را کاهش دهید و ساعتها در رفت و آمد اذیت نشوید.
این عالی است که شما فضایی در خانه را برای کار کردن اختصاص دهید، البته باید مواظب افسردگی نیز باشید و در برنامه های استراحت خودتان , تعامل با دوستانتان را فراموش نکنید.
شما باید یک اتاق از خانه خود را برای کار اختصاص دهید،  ممکن است مشکلاتی را با اعضا ی خانواده داشته باشید و باید مدیریت کنید. اگر مدیریت نشد، می توانید از فضاهای کار اشتراکی استفاده کنید.

محیط کار فریلنسر
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

ساخت پورتفولیو آنلاین

شما برای حضور در بازار کار و معرفی برندتان به عموم ، بدون شک نیاز به حضور در ویترین های آنلاین دارید . همین الان شروع کنید .
بدون شک اگر شما میخواهید در عرصه جهانی کار کنید و خودتان را محدود جغرافیا نکنید. در سایتهایی که طراحی و هنر را به مزایده بگذارند به هیچ وجه همکاری نفرمایید .
این امکان در پلت فرم پل دیزاینرز برای شما فراهم شده است که صفحه ای به نام خودتان داشته باشید و نمونه کارهای خود را همراه با تعرفه ها و پکیج ها به کارفرمایان نمایش دهید. این واقعا عالی است .با کلیک بر روی دکمه ی زیر وارد این سامانه شده و شروع کنید…
من از شما دعوت میکنم که مراقب حرفه و هنر خودتان باشید،  اکیدا توصیه میکنم که در سایتهای تخصصی طراحی عضو شوید، مطمینم شما ارزش هنرتان را به مزایده نمی گذارید.

همکاری با سایتهای فریلنسری

من در صفحه ی قبلی دکمه و لینک ورود به سامانه پل را برای شما ایجاد کردم. من مدیر عامل و بنیانگذار سامانه پل هستم و در این مدت برای بسیاری از طراحان، کارآفرینی کرده ام و آنها را به درآمد خوبی رسانده ام.  ما در سایت پل اولین پروژه را از یک کارفرمای ایرانی ساکن استرالیا قرارداد کردیم.این برای ما عالی بود . همکاران من در مجموعه پل، کمک میکنند که زندگی را برای شما آسان تر کنند .
ما یک پیشرفت عالی را در مجموعه پل تجربه میکنیم،  این بسیار امیدوارکننده است. من دوست دارم به تمام طراحان کمک کنم و ارزش هنر و طراحی را در کشورم افزایش دهم.

تعامل با همکاران

با بقیه طراحان فریلنسر ارتباط داشته باشید، توانایی های خود را با صمیمیت به آنها انتقال دهید. همیشه به آنها کمک کنید.
مطمین باشید دوستان و همکاران خوب مثل یک سرمایه برای شما هستند . از پیشرفت آنها نترسید . مطمین باشید که پیشرفت آنها برای شما نیز خوب می تواند باشد. ما باید کمک کنیم که همگی باهم پیشرفت کنیم . دنیای فریلنسری بسیار پردرآمد و مانند یک اقیانوس می باشد . مارکتینگ فریلنسری به اندازه ای غیر قابل تصور بزرگ است و می تواند برای همه ی متخصص ها کار تولید کند .

تعامل با فریلنسر های دیکر
تصویر برگرفته از کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها

همیشه به روز باشید 

اخرین ورژن های نرم افزارها را یاد بگیرید و همیشه تازه ترین متریال ها و ابزار مرتبط به حرفه ی خود را بشناسید. کارفرمایان همیشه به دنبال به روز ترین طراحان هستند. دنیا هر ثانیه در حال تغییر است و اطلاعات جدیدی تولید می شود . روزانه برنامه مشخصی را برای مطالعه و آپدیت خودتان اختصاص دهید.

پس انداز مالی 

اگر شما یک فریلنسر نیمه وقت هستید و یا فعلا فریلنسری را شروع نکرده اید، حتما و حتما قبل از شروع فریلنسری مقداری پس انداز مالی داشه باشید. اگر در شروع فریلنسری، مادیات شما را درگیر کند، ادامه دادن سخت خواهد بود چون احتمالا در ماه های ابتدایی شما درآمد زیادی نخواهید داشت . شما قبل از شروع فریلنسری به صورت تمام وقت، باید اطمینان کامل از خودتان داشته باشید و هیچ وقت از روی عصبانیت این کار را شروع نکنید.

تجهیزات تخصصی 

مطمینا شما برای ارائه یک پروژه قوی نیاز به سیستم کامپیوتری قوی دارید، سیستم قوی سرمایه اصلی شماست و لطفا دقت کافی در خرید آن را انجام دهید.
شما باید صندلی راحت خریداری فرمایید. شاید عنوان کردن این مطلب به نظر بعضی از مخاطبان , نیاز نیست ولی شاید شما روزانه بیشتر از هشت ساعت پشت صفحه نمایش و نشسته بر صندلی باشید. مطمینا یک صندلی راحت می تواند بازدهی و راندمان شما را افزایش دهد .
اگر شما صندلی راحتی داشته باشید شاید روزانه یک ساعت بیشتر بتوانید با راندمان بالا کار کنید و این عدد ماهانه زمان زیادی را شامل می شود و مطمینا تاثیری بالا در درآمد شما دارد. با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که خرید یک صندلی راحت و افزایش راندمان شما، بازگشت سرمایه چند برابری دارد.
همچنین شما باید دسترسی به گوشی هوشمند داشته باشید. فراموش نکنید که به جای مبارزه با تکنولوزی، دوست آن باشید و به نفع خود از آن استفاده کنید. شما باید در شبکه های اجتماعی حضور موفق داشته باشید . نگران از دست دادن وقت نباشید ,من خودم از نوین هاب استفاده میکنم و می تونم زمان خودم رو مدیریت کنم.

برند

به برند خود فکرکنید. مطمینا یک طراح باید در دهه ی اول حرفه خود , برندشو تثبیت کنه. ما در این کتاب از اهمیت برندینگ و مسیر برندینگ برای شما صحبت میکنیم. همراه ما باشید.

تبلیغات 

مهمترین و موثر ترین نوع تبلیغات، تبلیغات سینه به سینه یا به اصطلاح دهان به دهان است. با اطمینان، این نوع تبلیغات پادشاه تبلیغات است. تبلیغاتی که رایگان می باشد و با پول قابل خرید نیست و کارایی خیلی بالایی دارد .
هیچ وقت کارفرمایان قبلی را فراموش نکنید . باید با آنها در ارتباط باشید. این ارتباط باید مستقیم و غیر مستقیم باشد. ارتباط مستیقیم یعنی حضوری یا تلفنی باشد و مستقیما با آن شخص دیدار کنید . ارتباط غیر مستقیم می تواند از طریق ایمیل مارکتینگ یا ارسال پوش باشد .

برنامه ریزی 

همیشه چشم اندازهای هفتگی , ماهانه , شش ماهه و سالانه و 5 ساله را برای خودتان ترسیم کنید . اگر شما برنامه ترسیمی برای خودتان داشته باشید می توانید در زمان های مختلف عملکرد خود را برای این موضوع بسنجید.
ما در این فصل شما را در ورود به زندگی فریلنسری حمایت کردیم. اطلاعات مفید و یک نگاه اجمالی را برای شروع فریلنسری ارایه دادیم.
ما در فصل سوم کمک میکنیم که شما زودتر به موفقیت برسید .
اگر شما این کتاب را مطالعه میکنید، پس می دانید که این کتاب برای شما مفید است و برای پیشرفت برنامه ریزی میکنید , پس این کتاب را برای دوستانتان نیز ارسال کنید .
بازار کار دنیای فریلنسری به صورت باورنکردنی بزرگ است و بزرگتر نیز خواهدشد. اصلا نگران این نباشید که فعالیت تعداد زیادی طراح در دنیای فریلنسری , تاثیر منفی بر گردش مالی شما داشته باشد . برعکس باعث رونق بازار شما نیز می شود و کارفرمایان بیشتری برای واگذاری پروژه های خود در این دنیا پا خواهد گذاشت.

این نوشته به زودی آپدیت خواهد شد.اگر شما می خواهید سریع تر مطالب فریلنسری را مطالعه بفرمایید می توانید کتاب مسیر موفقیت فریلنسرها را در صفحه اول سایت پل دیزاینرز دانلود بفرمایید. ما نیازمند کمک شما هستیم تا جدیدترین یافته های علمی را در این مقاله منتشر کنیم. لطفا از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید و کمک کنید . محتوای ارسالی شما بعد از بررسی، با نام خودتان در سایت منتشر خواهد شد .

اشتراک گذاری

برچسب ها
  • فریلنسر

  • فریلنسری

  • 0 تا 100 فریلنسری

  • سایت فریلنسر

مدیر تولید محتوا

مدیر تولید محتوا

مطالب مشابه

نظرات شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، موارد مشخص شده با ستاره (*) الزامی است.

امتیاز مطلب