بهترین لوگوهای تاریخ جهان

بهترین لوگوهای تاریخ جهان

ما در این نوشته اطلاعات کافی و عالی از بهترین لوگوهای تاریخ جهان را جمع آوری کرده ایم. این نوشته به مرور زمان آپدیت شده و همه ی لوگوها و بهترین لوگوهای برندهای معروف را بررسی خواهیم کرد.

لوگوی شرکت پستی FedEx

طراح این لوگو Lindon Leader می باشد.

اگر بین حروف x و E دقت کنید، یک پیکان سفید مشاهده خواهید نمود. این پیکان دقیقا در ویدیوی انیمیشن زیر مشهود است.

این پیکان به معنای سرعت، دقت و تلاش برای رسیدن به اوج و استقامت می باشد.

قسمت Ex در بخش های مختلف تغییر رنگ می دهد و این یک روش شوخ برای تشخیص بخش های داخل شرکت است نارنجی مخفف FedEx Express و رنگ سبز FedEx Ground و رنگ قرمز برای FedEx freight می باشد.

تاریخچه لوگو FedEx

اولین لوگو FidEx در سال 1971 طراحی شد. این لوگو با نام کامل Federal Express در داخل یک مستطیل وجود داشت که با یک خط مورب به دو قسمت تقسیم شده بود.

پالت رنگ سازمانی این لوگو، 3 رنگ آبی، قرمز و سفید بود. این پالت رنگی ایده های قدرت و حرفه ای بودن را به تصویر می کشید.
این طرح رنگی خاص برای جلب توجه به این نکته بود که این شرکت همه کارکنان سابق دولت آمریکا و همچنین مردم عادی را استخدام کرد.
در سال1994، مدیریت این شرکت برای دستیابی به سادگی و جلوگیری از ارتباطات معنایی منفی فدرال تصمیم گرفت از نام طولانی این شرکت خلاص شود و FedEx شکل گرفت.

لوگوی شرکت آمازون

​آمازون به عنوان یکی از غول های تجارت خرده فروشی، به سرعت جایگاه خود را در بین برندهای خرده فروشی پیدا کرده است.

از همان ابتدا، جف بزوس، بنیانگذار آمازون، ترند داکورث را برای طراحی لوگو فراخوانده بود.
در ابتدا حرف A با شکل یک رودخانه در داخل آن بود.

لو آمازون از بهترین لوگوهای تاریخ

این نسخه در سال1997 با یک نسخه تصفیه شده جایگزین شد. در این نسخه amzon.com همراه به شعار ( بزرگترین کتابفروشی زمین ) با یک فونت سیاه و سفید نمایان شد.

لوگو amazon از بهترین لوگوها


سپس با تغییراتی دیگری همراه شد. در نهایت فونت لوگو در سال 1998 با یک خط زرد به تصویب رسید.
خط زرد شروع به خم شدن کرد و اکنون منحنی می باشد.

ل.گو سال 1998 شرکت آمازون از بهترین لوگوهای تاریخ


لوگوی زیر آخرین نسخه از لوگوی آمازون می باشد. فلش نارنجی رنگ که حرف a را به z وصل میکند و تنوع محصولات این شرکت را نشان می دهد. خط منحنی لبخندی می باشد که رضایتمندی مشتریان آمازون را نشان می دهد.


لوگو آمازون بهترین لوگو تاریخ جهان


لوگوی Gillete

لوگوی سال1901

لوگوی اصلی ژیلت به حدود 120 سال پیش بر میگردد. در لوگوی ابتدایی، کلمه ژیلت کوچک بود و نوع آن سنتی با نسبت های کلاسیک بود .
منحنی های بالای i و پایین t غیر معمول بود. در این لوگو فقط پیکانی برای عبور از حروف استفاده شده است که نمادی از وضوح تیغ های ژیلت است.

مسیر توسعه لوگو ژیلت

لوگوی سال1964

استعاره اصلی بصری لوگو همچنان بدون تغییر باقی است . پیکانی را مثل قبل مشاهده میکنیم ، که از تمام حروف عبور کرده است . پیکان در هر یک از حروف سوراخ هایی را ایجاد کرده است . حرف G نیز شکل کاملا متفاوت تری را پیدا کرده است .

Gillette مسیر توسعه لوگوی ژیلت

لوگوی سال1974

در این لوگو پیکان به طور کلی حذف شده است . نوع لوگو جسورانه تر شده است . طراح با تاکید بر دو حرف ریتم بصری را به لوگو وارد کرده است . به ویژه که در مورد حر ف T که میله های افقی این دو حرف یک میله واحد را تشکیل داده است.

Gillette مسیر توسعه لوگوی ژیلت

لوگو سال 1989

در مقایسه با لوگوی 1974 بسیار جسورانه تر شده است . حروف بزرگ تر هستند . فضای تنفس بین حروف کوچک کمتر شده است . (l )دوم و(e) دوم به هم چسبیده اند . در مورد ( e – t ) نیز همین اتفاق افتاده است.

Gillette مسیر توسعه لوگوی ژیلت

لوگوی سال2009

نقطه بالای (i) به یک شکل نامتقارن جایگزین شد اگر به قسمت پایین آن و همچنین بالای حروف G نگاهی دقیق بیاندازید . متوجه خواهید شد که به نظر می رسد مثلث بریده شده از یک زاویه هستند . ( شبیه روشی است که میتواند نوک انگشت خود را با تیغ ببرید )

Gillette مسیر توسعه لوگوی ژیلت

لوگوی starbucks

استارباکس یک برند بین المللی قهوه است که از یک خرده فروش کوچک به جایگاه امروز رسیده است.لوگوی استار باکس سفری جذاب داشت و هنوز باید رشد و تکامل یابد.

3 عاشق قهوه آقایان ( Jerry Baldwin و Zev Siegl و Gordon Bowker ) گردهم آمدند. این 3 نفر انقلابی را در صنعت قهوه ایجاد کردند.

لوگوی سال1971

در سال1971 قهوه، چای، اودیه استارباکس یک پری دریایی قرن شانزدهم را در داخل یک حلقه دایره ای شکل قراردارند. این حلقه دایره ای شکل، یک پالت قهوه ای رنگ بود. آنها تصور میکردند که استفاده از پالت قهوه ای باعث افزایش اشتها می شود. به عقیده آنها، پالت قهوه ای با طبیعت، پرورش و ثبات در ارتباط بود. نام کافی شاپ به دور لوگو میچرخید و یک فرم تحریک کننده گرافیکی را شامل می شد. در این لوگو قسمت بالای بدن پری دریایی، به طور کامل در معرض دید قرار گرفت.

مسیر توسعه لوگوی استارباکس starbucks

لوگو سال1987

رنگ لوگو از قهوه ای به سبز تغییر یافت . این تغییر رنگ، شروع رشد و شکوفایی جدید را تقویت نمود .دو ستاره راهی جدید برای اتصال لوگو و نام شرکت باز کرد. همچنین، پری دریایی معاصری تر شد.

مسیر توسعه لوگوی استارباکس starbucks

لوگوی سال1992

در داخل پالت رنگی، پری دریایی کانون اصلی قرار گرفت. پری دریایی برش داده شد و تناسبات و زیبایی بهتری پیدا کرد.
از این لوگو، امروزه نیز به عنوان لوگوی ثانویه استفاده می شود.

مسیر توسعه لوگوی استارباکس starbucks

لوگوی سال2008

یک تلاش نامشخص و ناموفق در سال2008 انجام شد . تلاش برای بازآفرینی تصویر کلاسیک 1971 و رونمایی دوباره از بدنه برهنه پری دریایی

مسیر توسعه لوگوی استارباکس starbucks

لوگوی سال2011

استارباکس برای بزرگداشت چهلمین سال آماده می شود. این بار مینیمالیسم برنده شد. نام استارباکس برداشته شد و پری دریایی بر سر زبان ها افتاد.
چشم، مو، بینی و وضعیت صورت آن به طور کامل تغییر پیدا کرد. خطوط عریض تر و چهره بزرگتر شد. بنا به گفته ی صاحبان استار باکس، لوگوی جدید به آنها آزادی و انعطاف پذیری میدهد که فراتر از قهوه فکرکنند.

مسیر توسعه لوگوی استارباکس starbucks

لوگوی F1

F1 محبوبترین رویداد اتوموبیلرانی در جهان است که اولین بار در سال 1959 برگزار شد. از آن زمان تاکنون، هر سال دو قهرمانی برای مسابقات و تولید کنندگان برگزار میکند.
نام فرمول یک به قوانین مسابقه اشاره دارد که دقیقا فرموله شده است. هویت بصری F1 در طول تاریخ بسیار پایدار بوده است. این نماد دوبار به طرز چشمگیری تغییر کرده است و در سال 1993 به لوگو اصلی رسید. این لوگو بیش از 29 سال در فرمول یک باقی ماند و در سال2018 دوباره بازسازی شد.

لوگوسال1985

اولین لوگو از یک مستصیل افقی بلند با یک علامت و کلمه ی گرد در سمت چپ آن تشکیل شده بود.
پالت رنگی لوگو اصلی روزی زمینه ای به رنگ خاکستری روشن , آبی و خاکستری تیره برای لوگو بود.
این طراحی از هویت بصری فقط برای دو سال وجود داشت و در سال 1987 با طرح روشن تری جایگزین شد.

f1 روند توسعه لوگوی فرمول یک

لوگوسال1987

بهترین لوگوهای تاریخ جهان -1987
نسخه بعدی لوگو فرمول یک، جمع و جورتر و بااطمینان تر بوده است. این ترکیب از یک علامت کلمه ی سیاه ساخته شده است. کلمه ی FIAدر بالای لوگو را مشاهده میکنید. خطوط ضخیم و سیاه FIA با یک سایه سفید از یک ماشین مسابقه عبور میکند.

f1 روند توسعه لوگوی فرمول یک

لوگوسال1993

نمادی ترین لوگوی فرمول یک در سال 1993 توسط کارترونگ از یک حرف مایل F و علایم سرعت تشکیل شده بود.
پالت رنگی لوگو، سیاه و قرمز روی زمینه ی سفید بود. Fسیاه نماد عزم و قدرت بود و قرمز علایم سرعت و انرژی ابدی و حرکت و اشتیاق بود.

f1 روند توسعه لوگوی فرمول یک

لوگو سال2018

بهترین لوگوهای تاریخ جهان 2018
لوگوی سال2018 به طور کامل دوباره طراحی شد. هویت بصری F1 سبک قرمزی گرفت.
خطوط قرمز متمایل به جلو خم شده است ماننده حرکتی به سمت آینده.
لوگو جدید قدرتمند و مدرن به نظر می رسد،  می توان آن را مینیمالیستی و ساده نامید. قرمز روشن بازتاب کاملی از انرژی و سرعت فرمول یک هست.
ویدیو های زیر لوگوی جدید و لوگوی قدیمی فرمول یک را نمایش می دهد.

f1 روند توسعه لوگوی فرمول یک

لوگو adidas

آدیداس برند معروف کفش در سطح جهان است . آدیداس برند ورزشی دارد. این شرکت توسط آقای آدولف داسلر در سال 1949 تاسیس شد. نام این برند از مخفف نام صاحب برند یعنی آدی ( آدولف ) داس (داسلر) گرفته شده است. لوگوی آدیداس در دوران مختلف بازنگری و تکمیل شده است.

لوگوی سال1924

اولین لوگو خیلی زودتر از خود برند متولد شد. این لوگو شامل یک سپر می باشد و در یک پس زمینه تیره، یک مرغ دریایی چکمه های مردانه را در منقار خود دارد. فونت استفاده شده در این لوگو، یادآور دوران باهاوس می باشد . کلمه DASSLER مانند یک تاج در بالای سپر قرارداده شده است.

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

لوگو سال 1949

لوگوی اصلی آدیداس در سال1949 پدیدار شد. این لوگو از جزییات گرافیکی و نوشتاری تشکیل شده بود. عنصر اصلی این لوگو یک بوت گل میخ است.این بوت بین تیرهای دروازه فوتبال واقع شده است. تیرهای دروازه فوتبال از پایه های بزرگ حرف d ساخته شده است. در بالای نیم دایره، نام خانوادگی صاحب شرکت نوشته شده است.

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

لوگو سال 1950

آدیداس تصمیم گرفت که ار تصاویر گرافیکی خداحافظی کند. در این لوگو روی نوشتار تایپی زوم شد .عنصر کلیدی اصلی، نام اصلی انتخاب شد .

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

لوگو سال 1967

بعد از 17 سال از گذشت لوگوی قبلی، طراحی جدید انجام شد . پس زمینه سفید شد و حروف سیاه شدند. نقطه بالای i و اضلاع d هم ارتفاع شدند .پایه a بدون هیچ برشی، مستطیل شکل شد.

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

لوگو سال 1971

در اوایل دهه 70، همزمان با بازیهای المپیک مونیخ،  نسخه نهایی ارایه شد. لوگوی جدید دارای یک برگ شبدر و سه خط افقی است .برای حذف رقابت با برند فنلاندی karha که دارای سه نوار روی لوگو بود.

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

لوگو سال 1991

آدیداس یک لوگوی کامل تغییریافته را معرفی کرد. شبدر از آن ناپدید شد و خطوط مرتب شدند. اکنون آدیداس یک کوه شماتیک به عنوان نمادی برای غلبه بر موانع و جهت گیری های ورزشی تشکیل میدهد.
اثر تپه به دلیل تمایل راه راه های عمودی گسترده در ارتفاع های مختلف حاصل می شود. علی رغم انتقادات که لوگوی به روز شده را ساده و خسته کننده توصیف کردند , این لوگو به عنوان هویت شرکتی مورد تایید قرار گرفت.

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

لوگو سال 2002

با گذر به هزاره بعدی،  تغییرات کوچکی ایجاد شد . یک توپ سیاه به سه راه راه سفید در برخی محصولات خودنمایی کرد . آنها مایل به افقی هستند و مانند چنگال برخی حیوانات قدرتمند به نظر می رسد .
این لوگو Adidas Style نام دارد و بیشتر روی صنعت مد متمرکر هست .

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

لوگو سال 2005

در سال 2005، این شرکت یک لوگوی جدید به شکل نوارهای سیاه و سفید متناوب در سمت چپ نام اصلی ایجاد کرد. برای این منظور 3 خط تاریک و دو خط روشن در لوگو وجود دارد.

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

نکات مشترک لوگوهای آدیداس

  • طراحی با حروف کوچک
  • پالت رنگی محدود
  • استفاده از قلم مشترک
  • ​سه خطر برجسته آدیداس

روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo در یک نگاه


روند توسعه لوگو آدیداس adidas logo

لوگوی oral B

برند بهداشتی آمریکایی oral B، اولین محصول خود را با نام oral B 60 ثبت کرد. B اشاره به برس و عدد 60 اشاره به تعداد دسته های مویی هست.

لوگو سال 1950

لوگو افتتاحیه این برند بیضی شکل و افقی کشیده بود. یک زمینه بنفش و یک متن اریب داشت. در زیر نام لوگو، عبارت tooth brush بدون فاصله درج شده است.

لوگوی oral b  تاریخچه و بررسی روند ارل بی

لوگو سال 1965

طراحان عبارت tooth brush را حذف کردند. فقط نام شرکت باقی ماند. رنگ پس زمینه بیضی تغییر پیدا کرد. کاراکترها نازک تر شدند . لوگو شکل جدید پیدا کرد.

لوگوی oral b  تاریخچه و بررسی روند ارل بی

لوگو سال 1980

گروهی از نشانه های اصلی در طرحی کاملا جدید ظاهر شد. بیضی ابی تیره شد. حروف ضخیم تر شدند. حروف مایل شدند.

لوگوی oral b  تاریخچه و بررسی روند ارل بی

لوگو سال 2009

توسعه دهندگان جدید لوگو،جلوه ای سه بعدی به لوگو اضافه کردند.

لوگوی oral b  تاریخچه و بررسی روند ارل بی


این نوشته به زودی آپدیت خواهد شد. ما نیازمند کمک شما هستیم تا جدیدترین یافته های علمی را در این مقاله منتشر کنیم. لطفا از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید و کمک کنید . محتوای ارسالی شما بعد از بررسی، با نام خودتان در سایت منتشر خواهد شد .


اشتراک گذاری

برچسب ها
  • لوگو

  • بهترین لوگو

مدیر محتوا پُل دیزاینرز

مدیر محتوا پُل دیزاینرز

نظرات شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، موارد مشخص شده با ستاره (*) الزامی است.

امتیاز مطلب