پورتفولیو
فریلنسری
4 تیر 1403


ویژگی پروتفولیو عالی

مهمترین نکته برای جذب کارفرما، یک پورتفولیو آنلاین است. در واقع پورتفولیو، نمایشگری است که شما کانسپت و نمونه کارهای قابل توجه خود را در آن به نمایش می گذارید .شما در سایت پل دیزاینرز می توانید یه پورتفولیو عالی با ویژگی های مختلف بسازید. در این مقاله به مواردی مهم اشاره خواهد شد که توجه به این ویزگی ها می تواند موفقیت پورتفولیو شمارا تضمین کند.

موارد مهم در انتشار پروتفولیو

گرافیک مطلوب

عکس ها و مدارک ارسالی شما باید طراحی شده و دارای گرافیک مطلوبی باشد .
برای مثال طراحان لوگو وقتی نمونه کار لوگو خودشان را ارسال میکنند، باید در گوشه ای از کادر به کانسپت خود اشاره کنند، یا اگر شما یک طراح پرتره هستید بهتر است سبک و تکنیک های آن طراحی را برای کارفرما روشن کنید .
البته این به این معنی نیست که برای همه کاراتون باید پروسه و کانسپت طراحی رو درج کنید، ولی گرافیک مطلوب میتونه کار شما رو متمایز کنه. برای مثال فکرکنید که لوگو اگر بدون موکاپ و بدون توضیحات گرافیک زیرینش قرارداده میشه، چه تفاوتی داشت؟ مطمینا کارفرما میتونست با سرعت از روش رد بشه ولی استفاده از هر نوع گرافیک مطلوب باعث میشه که کارفرما بیشتر روی کارتون توقف و بررسی داشته باشه.


متن معرفی

در ایتدای پورتفولیو آنلاین متن کوتاهی بنویسید و خودتان را معرفی کنید .
از انگیزه و علایق خود صحبت کنید. وقتی شما از خودتان صحبت میکنید به نوعی یک تعامل با کارفرما آغاز کرده اید. فرض کنید کارفرما در دفتر کار شما، جلوی شما نشسته است و شما خودتان را معرفی میکنید . شاید یک متن معرفی خوب خیلی بهتر از یک مکالمه عمل کند .
متن زیر نمونه معرفی یکی از فریلنسرها هست که در پروفایلشون قرارداده شده است .
سیما هستم بهار1373، عاشق رنگ و طراحی، از وقتی که به خاطر دارم سرم تو کاغذ و دفتر و خیالم در حال پرواز بوده، کمتر در دنیا و بیشتر در خیال سپری می کنم، عاشق خلق کردنم، خلق کردن هر چیزی که در خیال وجود داشته باشد و شدنش را در حال ممکن می کنم ..کارشناسی گرافیک از دانشگاه هنر تهران و کارشناسی ارشدتصویر سازی از هنر اصفهان دارم .
3 سال هست به صورت حرفه ای حوزه ی گرافیک را پیگیری می کنم و تونستم تجربه های مختلفی مثل کارمندی، فریلنسری، کار تیمی و شرکت در پروژه های مختلف رو داشته باشم و به تک تک آنها افتخار می کنم و عشق می ورزم.
اگر سفارش طراحی داشتید مطمین باشید که در آینده برای پروژه ی شماهم همین حس را خواهم داشت و آن پروژه خیلی عالی طراحی خواهد شد.


ویدیو معرفی

شما می توانید ویدیو ضبط شده خود را برای معرفی خودتان ارسال کنید، هیچ محدودیتی برای خلاقیت شما وجود ندارد و شما می توانید فایل ویدیوتون رو در پروتفولیو آپلود کنید.
فراموش نکنید که یک ویدیو خوب میتواند آغاز یک تعامل خیلی عالی با کارفرمای شما باشد. حتما در ویدیو از علایق خود صحبت کنید، با انرژی باشید و یگ گفت و گوی خوب را با کارفرما شروع کنید و یک نوعی تعهد را برسانید که اگر پروژه شما را انجام دهم خیلی عالی انجام میدهم و یا مطمینم پروژه ی شما به عنوان زیباترین پروژه در رزومه من ثبت خواهد شد .
ضمنا اگر شما بتونید یه ویدیو خوب بسازید، ما میتونیم ویدیو شمارو به عنوان نمونه ویدیویی در این صفحه قرار بدیم.


پروژه های گروهی و فرضی

بعضی پروژه ها محصول یک تیم است، شما باید نام همکارتان را ذکر کنید و نقش خودتان را در آن پروژه بنویسید . بعضی پروژه ها فرضی هستند و بعضی از پروژه های شما در زمان دانشجویی و برای گذراندن واحدهای درسی، آنها را انجام داده اید، گزیده ای از آنها را در پورتفولیو خود قرار بدین و حتما ذکرکنید که کارفرمایی در کار نبوده است.


نمونه کار متناسب در پورتفولیو

حتما برای تعرفه ای که در پورتفولیو خود قرار دادین، نمونه کاری داشته باشین. برای مثال وقتی تعرفه طراحی مونوگرام را در لیست قرار دادین، حتما حداقل یک مورد باید نمونه طراحی مونو گرام ارسال کرده باشید.


لیست کامل تعرفه

برای نمونه یک شرکت تازه تاسیس برای طراحی گرافیک قصد همکاری با شما را دارد، این شرکت طراحی لوگو، ست اداری، پوستر و بنر شهری نیاز دارد. ولی شما در لیست خود فقط لوگو و پوستر رو دارین، الان به نظر شما کارفرما باید چیکار کنه؟ اگه طراحی لوگو رو شما انجام بدین و ست اداری را به همکار شما بسپارد، هویت سازمانی هر دو پروژه زیر سوال میره و در نهایت کارفرما هیچ کدوم از شمارو انتخاب نمیکنه .
فرض کنید شما طراح پرتره هستید و همه ی تعرفه های شما برای نقاشی یک چهره هست، خوب اگر عکس کارفرما، دو نفری باشد چه تعرفه ای میگیره، چه هزینه ای زیادتر میشه؟ اگه این مسایل رو در پورتفولیو خود لحاظ نکنید خیلی از کارفرماها مجبور به فرار هستن .
نقاش، معمار، عکاس، گرافیک و هر حرفه ای که دارید برای عقد قرارداد با کارفرما باید یک لیست کامل و بدون نقص ارایه بدهید .


رزومه دانشگاهی

به مقالات و پروژه ها و تحقیقات آکادمیک خودتان حتما اشاره کنید. رزومه شما را قویتر میکند و دید کارفرما نسبت به شما افزایش یافته و در نهایت تعامل و اعتماد کارفرما افزایش پیدا میکند . نام دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیلی خود را در رزومه بنویسید .


تصویر پروفایل پروتفولیو

تصویر پروفایل در پورتفولیو آنلاین شما خیلی مهم است. این تصویر می تواند نمای کلی از انظباط و سلیقه ی شمارا نشان دهد .مطمینا عکس پروفایل یک فریلنسر باید متفاوت باشد . نوع نگاه، پشت صحنه، کیفیت عکس، پوشش تاثیر به سزایی دارد. شاید در اولین مرحله کارفرما قبل از ورود به پروفایل شما، عکس پروفایل شما را میبیند و از بین فریلنسرها تصادفا چند مورد انتخاب میکند و اولین تعامل کارفرما با فریلنسر شروع می شود. همه سند ها در پورتفولیو شما با کارفرما سخن می گویند و به نحوی در تعامل مثبت شما و کارفرما نقش دارند.
عکس پروفایل در سایت پل دیزاینرز، باید تمام رخ، واضح و متناسب با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد .


نکاتی مهم جداول تعرفه

جزییات مدارکی که بعد از طراحی به کارفرما ارایه می دهید باید مشخص باشد .


 کارفرما دقیقا باید بداند که چند عدد فایل با چه جزئیاتی از شما تحویل خواهد گرفت؟

این حق کارفرماست. وقتی کارفرما سفارش انجام طراحی دارد و بابت آن هزینه ای را متحمل می شود باید از درون آن و جزئیات پیکج شما با خبر باشد. مطمین باشید اگر ذره ای ترس و شبهه در وجود کارفرما باشد، از ثبت سفارش منصرف خواهد شد و شما متضرر خواهید شد .
برای ارایه تعرفه از جداول همکارانتان استفاده کنید، هیچ ایرادی ندارد ولی مطمین باشید که آن جداول کامل نیستند و شما باید مواردی را اضافه کنید .
اگر شما طراح لوگو تصویری هستید دقیقا عنوان کنید که بعد از طراحی، فایل های با چه فرمتهایی به کارفرما ارایه می شو . یا فایل لایه باز ارایه نخواهد شد و یا فایل لایه باز با اخذ هزینه ی اضافی به مبلغ مشخصی به کارفرما تحویل داده می شود. اگر قرار است دو ترکیب رنگ متفاوت برای او ارایه دهید در جدول خود بنویسید .
اگر طراح معماری هستید باید عنوان کنید که چه نقشه هایی برای کارفرما ارایه میدهید؟ پلان اندازه گذاری یا مبلمان یا تعداد رندر یا انیمیشن و ….
کارفرما می خواهد بداند که شما چند اتود اولیه برای انتخاب او آماده میکنید ؟همچنین چند بار امکان ویرایش برای او فراهم است؟ همچنین آیا رقبای او را رصد میکنید و یا خیر؟
پل دیزاینرز این امکان را برای طراحان فراهم کرده است که پکیج های گوناگون و کاملی را برای کارفرماها ارایه دهند. کارشناسان پل بهترین جدول های تعرفه را برای شما طراحی میکنند فقط و فقط شما اطلاعات کاملی ارسال کنید. در ذیل نمونه هایی از این جداول ارایه شده است .
طراحان باید برای تعرفه های خود، مبلغ دقیق عنوان کنند. ارایه بازه ی قیمتی به جز سردرگمی کارفرما هیچ مزیت دیگری ندارد . به طور کلی امکان ثبت بازه قیمتی در پل دیزاینرز وجود ندارد . چون کارفرمایان پروژه را انتخاب و پرداخت آنلاین انجام میدهند و بعد از پرداخت نمی توان تقاضای مبالغی جدید کرد .
شما میتوایند اپشن های مختلفی را برای یک تعرفه ایجاد کنید، برای مثال شما که معمولا تعرفه لوگو را 2 الی 3 میلیون در نظر میگیرید .
می توانید آن را به سه دسته اکونومی، استاندارد، پیشرفته با سه قیمت 2 و 2.500 و3 ارایه بدین. البته این فقط پیشنهاد است .
اگر قصد ارایه پکیج های مختلفی را دارید، باید تفاوت و ویژگی های هر کدام از پکیج ها را برای مشتری مشخص کنید .

​​این نوشته به زودی آپدیت خواهد شد. ما نیازمند کمک شما هستیم تا جدیدترین یافته های علمی را در این مقاله منتشر کنیم. لطفا از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید و کمک کنید . محتوای ارسالی شما بعد از بررسی، با نام خودتان در سایت منتشر خواهد شد .

اشتراک گذاری

برچسب ها
  • پورتفولیو

مدیر تولید محتوای پل دیزاینرز

مدیر تولید محتوای پل دیزاینرز

نظرات شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، موارد مشخص شده با ستاره (*) الزامی است.

امتیاز مطلب