درآمد طراحان گرافیک و بازار کار طراح گر

درآمد طراح گرافیک و بازار کار طراحان گرافیک، عنوانی است در این مقاله به آن می پردازیم. اگر شما این مقاله را مطالعه می فرمایید؛ احتمالا تازه از رشته گرافیک فارغ التحصیل شده اید و یا قصد ورود به بازار کار طراحان گرافیک را دارید. مطمینا قبل از ورود به هر تخصصی،بررسی بازار کار، مزایا و معایب شغلی می تواند نتیجه مستقیمی در انتخاب و یا رد داشته باشد .
ما در این مقاله کمک میکنیم شما کلیاتی را از این موضوع دریافت کنید . در انتهای مقاله، برای موفقیت بیشتر کتاب رایگان را در اختیار شما خواهیم گذاشت تا راهنمایی باشد برای پیشرفت و موفقیت شما.
امیدوارم بتوانیم دید کاملی از وضعیت درآمد طراحان گرافیک و بازار کار طراحی گرافیک در اختیار شما قرار دهیم.
درآمد طراحان گرافیک و بازار کار طراحی گرافیک
درآمد طراحان گرافیک :
در چند دهه قبل تر، یک طراح گرافیک برای فعالیت باید دفتر و شرکت محلی تاسیس میکرد، یا عضو دفاتر و رسانه های محلی میشد. همچنین اگر در شهرهای کوچک و دور افتاده سکونت داشت باید برای زندگی حرفه ای، به شهرهای بزرگتر مهاجرت میکرد. ولی با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، دیگر این مرزهای جغرافیایی جابه جا شده است. هیچ مرز جغرافیایی وجود ندارد. درآمد طراحان گرافیک فقط وابسته به سطح دانش و تخصص آنهاست. دانش به روز، پشتکار همزمان با حضور در عرصه بین المللی می تواند سطح درآمد طراحان گرافیک را جهانی کند .
اگر شما مقالات دهه های قبل تر را با عناوین ( درآمد طراحان گرافیک ) مطالعه میکردید. عواملی مانند نوع اشتغال، تجربه، محل زندگی در تعیین درآمد مطرح بود. برای مثال قبلا یک طراح گرافیک، نمی توانست در یک شهر دور افتاده فعالیت داشته باشد و حتما باید به شهرهای بزرگتر مهاجرت میکرد. همچنین بسیاری از طراحان، امکان مهاجرت نداشتند و باید از هنر و علاقه خود خداحافظی میکردند .
امروزه کاملا متفاوت تر شده است. فقط کافی هست یک طراح گرافیک، مسلط به حرفه ی خود باشد و اینترنت و ابزار طراحی داشته باشد. می تواند در دور افتاده ترین روستای ایران، پروژه هایی از هزاران کیلیومتر دورتر، = قرارداد کند و بدون هیچ نگرانی و با آرامش طراحی کند. سایتفریلنسری پل دیزاینرز، بستری امن است که در ایران برای طراحان و هنرمندان در حال فعالیت به دو زبان فارسی و انگلیسی می باشد .
افزایش درآمد طراحان گرافیک :
مطمینا در عصر حاضر، فریلنسری تنها راهی است که شما با دنیا ارتباط برقرار کنید، پروژه های مورد علاقه خود را دریافت کنید و درآمد خودتان را افزایش بدین. یک طراح گرافیک فریلنس، زمان و مکان ندارد. مدیریت کارها در دستان اوست. شما می توایند در قله کوه، در دفاتر اشتراکی، در یک قایق،کنار ساحل، در کافه، مکان مورد علاقه کار کنید .
ولی مطمینا فقط زمانی شما از شغل خود رضایت کافی خواهید داشت که پروژه هایی با کیفیت بالایی خلق کنید و درآمد بالایی را تجربه کنید. درآمد یک طراح گرافیک فقط و فقط وابسته به دانش و مهارت و تخصص و پشتکار اوست. نیاز اصلی ابزار کار و اینترنت هست .
شروع طراحی با کارآموزی :
مطمینا کارآموزی مفید است ولی این باور که شما باید مدتی رایگان برای کارفرما کارکنید، یک اشتباه محض است . هیچ وقت رایگان کار نکنید. اگر شما برای کارفرمایی پروژه تحویل می دهید، پس حتما یک دانش و تخصص دارید. اگر سطح پروژه پایین است و دانش و تخصص شما کم است؛ پس پول کمتری دریافت میکنید ولی رایگان کار نکنید. بعضی از کارفرما ها همیشه به دنبال طراحان رایگان هستند، بهتر است که آن کارفرماها را فراموش کنید .
یک طراح گرافیک چه وظایفی دارد ؟
 جلسه و ملاقات با کارفرما: در پروژه های فریلنسری، این جلسات می تواند از طریق واتس آپ، تلگرام و یا اپ های تصویری دیگری انجام شود. همچنین می تواند به صورت ارسال صوت و متن و پرسشنامه انجام شود .
 برآورد زمان لازم برای اجرا و تحویل پروژه
 برآورد تعرفه طراحی و ارایه قیمت تمام شده برای کارفرما
 تفکر خلاق و تولید ایده
 تسلط به نرم افزارهای مختلق طراحی و دانش به روز
 توسعه خلاقیت
مدت زمان پیشرفت برای یک طراح گرافیک :
پیشرفت یک طراح گرافیک در طی سه تا پنج سال بعد از یادگیری و اتمام دوران حرفه ای امکان پذیر است. احتمالا سالهای اول برای شما که تازه شروع کرده اید، سخت باشد. چون فعلا برند شما شکل نگرفته است. پروتفولیو کم رنگی دارید. ارتباطات قوی ندارید. ولی بهتر است صبر داشته باشید و با حداکثر انرژی مسیر خود را طی کنید.
درآمد طراحان گرافیک از چه راه هایی است ؟ بازار کار طراح گرافیک کجاست ؟
طراحان گرافیک دانش کامل و بروز از مفاهیم اولی و تئوری های رنگ و تصویر و اصول هنری دارند. یک طراح گرافیک از برنامه های یارانه ای مختلف جهت ترسیم خلاقیت و آنچه که در ذهن دارد استفاده میکند. طراحان گرافیک نسبت به علاقه و تخصص خود، مهارتهای زیادی را می آموزند. می توانند آنها را تبدیل به پول کنند. در واقع شما به عنوان طراح گرافیک، باید مهارتهای خود را تبدیل به پول کنید. نیازهای کارفرماها را بشناسید و مهارتهای خود را در قالب خدمات برای آنها ارایه دهید .
در زیر فهرستی از مهارتهایی است که شما می توانید آنها را تبدیل به محصول بکنید .
فهرست مهارتهای مورد نیاز برای افزایش درآمد طراحان گرافیک:
ویرایش عکس :
ویرایشگران عکس، در جهت تنظیم و اصلاح رنگ و ترکیب بندی تصاویر کار میکنند. در ویرایش عکس، می توان هدف تنظیم نور و عکس باشد و یا تغییر رنگ لباس و افزودن اطلاعاتی بیشتر مانند لوگو باشد. ویرایشگر عکس باید اطلاعات کاملی از نرم افزارهای طراحی مخصوصا فتوشاپ داشته باشد .
معمولا تصاویر اصلی در عکاسی،اهداف کارفرما را نشان نمی دهند. ویرایشگران عکس تغییراتی را اعمال میکنند که محصول نهایی به اهداف کارفرما نزدیک تر شود. مطمینا شما به عنوان یک طراح گرافیک، باید مهارتهایی از این قبیل را به پروتفولیو خود بیافزاید تا پروژه های بهتری قرارداد کنید.
طراحی گرافیک لباس :
این متخصصان طراحی، تصاویر گرافیک برای چاپ روی لباس طراحی میکنند. طرح های گرافیکی منسجم و جذاب بصری، مشتریان زیادی دارد . این طراحان اکثرا با نرم افزار CAD طراحی میکنند تا تمرکز زیادی بر مقیاس و الگوی دقیق لباس داشته باشند.
طراحی لوگو :
طراحان گرافیک برای نمایش یک برند یا محصول، از نمادهای جذاب بصری استفاده میکنند. این نماد جذاب بصری به عنوان هویت برند شناخته می شود. طراحی لوگو نیاز به مطالعه و تاریخچه ی موضوع دارد. همچنین باید رقبا را شناسایی و مطالعه کرد. لوگو یکی از مهمترین عوامل برای رشد یک برند می باشد و در صورتی که لوگو، اصولی و موفق طراحی شود؛ چندین برابر هزینه طراحی به کارفرما باز خواهد گشت و به معنای واقعی بازگشت سرمایه تجربه خواهد شد .
طراحی بسته بندی :
بسته بندی یکی از ارکان اصلی در طراحی محصولات می باشد. بسته بندی یک محصول وظایف گوناگونی دارد. از جمله ارتباط با مشتری، جذابیت بصری، حمل و نقل آسان و جزئیاتی تخصصی دیگر. طراحی بسته بندی محصولات یکی از پردرآمدترین و شاید مشکل ترین بخش های طراحی گرافیک باشد. طراحی بسته بندی محصول تاثیر مستقیمی در فروش محصول و بازگشت مشتری دارد. محصول موفق , در قفسه ها و ویترین های فروشگاه ها با مشتریان صحبت میکند. ارتباط برقرار میکند و در سبد خرید آنها را همراهی میکند .
طراحی وب :
یک طراح گرافیک، می تواند در زمینه صفحه آرایی صفحات وب به توسعه دهندگان وب کمک کند. مسئولیت طراحی و انتخاب رنگ، طراحی بنرهای جذاب و طرح های منحصر به فرد برای آیکون ها، می تواند وب سایت را جذاب تر کند و فروش را افزایش دهد .
در عصر حاصر با اینترنتی شدن فروشگاه ها و افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی موفق , برنامه نویسان به دنبال طراحان گرافیک ماهر هستند .
طراحی چند رسانه ای :
طراحان مولتی مدیا، تصویر و فیلم های متحرک پیچیده ایرا با استفاده از تخصص و ترکیب هنر و یارانه خلق میکنند. این طراحان تسلط کامل بر نرم افزارهای طراحی و ساخت انیمیشن دارند. طراحان چند رسانه ای، مسئول توسعه گرافیکی، برای کارکتر ها و صحنه ی داستان است .
دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از اولین دانشگاه هایی است که دانشگده چندرسانه ای راه اندازی کرده است .متخصصان این رشته بعد از فارغ التحصیلی می توانند پروژه های دلاری زیادی از طریق سایت های فریلنسری قرارداد کنند . در دهه های قبلی بازار کار این رشته در ایران ضعیف بود. ولی در حال حاضر با رشد چشمگیری همراه است .
طراحی تبلیغاتی و انتشاراتی :
طراحان گرافیک ,از دانش طراحی گرافیکی خود، به همراه عکاسی و آیتم های دیگر , برای بازاریابی یک برند یا شرکت استفاده میکنند. تبلیغات بیلبردهای شهری، پوسترها و مجله ها، وب سایت ها و انواع دیگر تبلیغات در این دسته بندی قرار دارند .
همچنین طراحان گرافیکی می توانند با دانش گرافیکی و بصری خود، دفترچه های راهنمای برای انواع محصولات طراحی کنند . در کارهای انتشاراتی دیگر نیز همکاری داشته باشند. طراحان گرافیک که قصد فعالیت فریلنسری دارند می توانند از طریق سایت های فریلنسری مانند سایت پل دیزاینرز درآمد خوبی را کسب کنند .
مدیر هنری:
شغل مدیر هنری یک شغل سطح بالا می باشد. مدیر هنری مسیول رهبری و هدایت یک تیم هنری را بر عهده دارد. گروه های هنری که در زمینه مد، تبلیغات، تیزرهای تلویزیونی فعالیت میکنند . نیاز به یک مدیر خلاق و فرمان بر دارند. مدیر هنری می تواند به عنوان فریلنسر فقط برای مدت مشخص برای رهبری یک کمپین تبلیغات و یک برند استخدام شود.
مشاوره برای بازار کار طراحی گرافیک و شروع فریلنسری :
برای دریافت مشاوره رایگان شروع طراحی گرافیک فریلنسری از طریق تیکت با پشتیبانی پل دیزایرز در تماس باشید. لطفا نظرات خود را نیز در مورد این مقاله برای ما ارسال بفرمایید . آیا این مقاله توضیحاتی جامع در مورد درآمد طراحان گرافیک در اختیار شما قرارداد؟


اشتراک گذاری

برچسب ها
  • درآمد طراحان گرافیک

  • بازار کار گرافیست

مدیر

مدیر

نظرات شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، موارد مشخص شده با ستاره (*) الزامی است.

امتیاز مطلب