سفارش طراحی لوگو برای کسب و کارها

سفارش طراحی لوگو برای کسب و کارها


هدف از ارایه این مقاله، آگاه سازی کارفرمایان نسبت به سفارش طراحی لوگو از طراحان گرافیک می باشد.
ما پیشنهاد میکنیم که قبل از هر گونه سفارش طراحی لوگو،  این نوشته را مطالعه بفرمایید تا با جزییات این نوع سفارشات آشنا شوید.
ابتدا بهتر است اشاره ای به تعریف لوگو داشته باشیم.


تعریف لوگو

لوگو نشان گرافیکی می باشد که می تواند در دسته بندی های مختلف نوشتاری، تصویری، ترکیبی قرار بگیرد .
لوگو طراحی میشود تا شرکت ها و سازمان های مختلف، از این طریق بتوانند نوع خدمات و محصولاتشان را سریعتر به مخاطب معرفی نمایند.


سفارش طراحی لوگو


کدام نوع لوگو تاثیر پذیری بیشتری دارد؟

لوگو میتواند نوشتاری، تصویری یا ترکیب این دو باشد. شاید شما برای انتخاب یکی از این سه اصرار یا تردید داشته باشید، شما میتوانید طراح را ملزم کنید که لوگو نوع تصویری یا نوشتاری و…باشد.
ولی مطمین باشید اگر انتخاب این مورد را به طراح واگذار کنید پروژه موفق تری خواهید داشت.
طراح با توجه به مطالعات پیش از طراحی و دانش خود، بهترین نوع را برای شماانتخاب خواهد کرد.


انتخاب و اعتماد به طراح 

در انتخاب طراح دقت فرمایید، رزومه طراح را بررسی کرده، نمونه کارهای اورا ببینید و طراح مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر طراح خود را از فریلنسرهای پل انتخاب میکنید هیچ شکی نداشته باشید چون روند طراحی شما زیر نظر کارشناسان پل هست و همچنین همه طراحان پل، مورد اعتماد این مجموعه می باشند.
ولی بعد از انتخاب طراح، حداکثر اعتماد را به او داشته باشید، همراه او باشید. همسو نبودن با طراح و عدم اعتماد به طراح، از موفقیت پروژه میکاهد.


طراحی لوگو


چه الزامی دارد کسب و کارها لوگو طراحی کنند؟

کارفرمای محترم،  یک لوگو عالی، سنگ بنای برند شماست. لوگو تصویر کوچکی هست که مسئولیت زیادی بر دوش دارد.
مطالعات زیادی در پشت صحنه طراحی برای موفقیت لوگو در جریان هست . فقط زیبایی و خوش رنگ بودنش نیست. متاسفانه کسب و کارهای زیادی به دلیل بی توجهی به لوگو و برند سازی و سپردن طراحی لوگو به اطرافیان و دوستان غیر حرفه ای،  شکست را تجربه کرده اند .
شاید شما برای تاسیس سازمان خود،  تصمیم به صرفه جویی در هزینه ها دارید، این منطقی هست ولی ادرس این صرقه جویی در طراحی لوگو نیست. لوگو رای همیشه با شما و برندتان خواهد بود. لوگو بهترین دوست برای برند شما می باشد و یک دوست وفادار هرگز شما در نیمه راه نخواهد گذاشت.


تثبیت برند در ذهن مخاطب

اگر لوگو طراحی موفقی داشته باشد، اعتماد مشتریان به آن برند افزایش چشم گیری خواهد داشت. این اعتماد آن را دز ذهن ها ماندگار خواهد کرد.
یک لوگو موفق، میتواند مثل یک جت سرعت پیشرفت شما را دوچندان کند.


ترغیب به خرید محصول شما

اگر لوگو طراحی موفقی داشته باشد، فروش شما را افزایش خواهد داد. شما میتونید لوگوی برند kfc رو تصور کنید، حتی وقتی اونو تو ذهنتون برای یک لحظه تصور میکنید هوس کنتاکی های خوشمزه kfc رو دارید. حتی ما که مزه kfc رو تجربه نکردیم چون که kfc تو ایران شعبه ای نداره ولی به شدت با دیدن و تجسم لوگو , انگیزه خرید پیدا میکنیم.
همچنین ما با دیدن کنتاکی، اولین برندی که به ذهنمون میاد kfc هست، این موفقیت این لوگو رو نشون میده.


متمایزو برجسته شدن برند در بین رقبا

لوگوی موفق می تواند یک انحصار ایجاد کند و دید مخاطب نسبت به شما عوض شود. شما میتوایند با برند سازی و لوگوی موفق، محصول چندین ساله را با برند خودتان در ذهن ها ماندگار کنید. البته شما برای رسیدن به این اهداف باید برند سازی کنید و با طراح مورد نظر , قرارداد هویت بصری نیز تنظیم نمایید.


رصد رقبای برند چیست؟

برای افزایش موفقیت و تاثیر پذیری لوگو، طراحان گرافیک بهتر هست قبل از طراحی ،رقبای برند شما را بررسی کنند. بررسی رقبای پیروز و همچنین رقبای شکست خورده , هر دو برای طراحی یک آلترناتیو خوب توصیه می شود.
شما اگر در سامانه سفارش آنلاین پل دیزاینرز طراح مورد نظرتان را پیدا کردید، میتوانید وارد پروفایل طراح شده و پکیج طراحی طراح را مشاهده بفرمایید. در این جداول دقیقا مشخص شده است که طراحی بر اساس (رصد رقبای برند می باشد ) یا ( رصد رقبای برند ندارد ). مطمینا تفاوتی در تعرفه این دو مورد مشاهده می شود ولی بهتر است که رصد رقبای برند در سفارش شما لحاظ شود .


تعامل طراح و کارفرما چیست؟

کارفرمای عزیز، تعامل طراح و کارفرما همیشه در یک پروسه طراحی از اهمیت فراوانی برخوردار است . زمانی که شما وارد سایت پل شدید و نمونه کارهای طراحان لوگو را مشاهده میکنید، این تعامل را شما آغاز کرده اید، در حرحله بعدی با انتخاب یکیاز طراحان مورد علاقه ی خود، تعامل نزدیک تری با طراح شروع شده است .
تعامل بعدی زمانی شروع می شود که طراح، اتودهای اولیه را برای تایید کارفرما ارسال میکند. شما با انتخاب یکی از این اتود ها وارد تعاملی نو شده، به بیان واضح تر سلیقه ی شما و طراح نزدیک تر می شود و این مرحله در طول روند طراحی باعث ایجاد یک تعاملی موفق شده و در نتیجه ،پروژه ای موفق تحویل خواهدی گرفت که محصول این تعامل و خلاقیت و دانش طراح می باشد .پ


انتخاب رنگ در طراحی لوگو 

انتخاب رنگ بر اساس دانش و سواد طراح و بررسی کسب و کار شما می باشد . انتخاب رنگ برای لوگو و همچنین انتخاب یک رنگ سازمانی نقش ویژه ای در آینده برند خواهد داشت .



این نوشته به زودی آپدیت خواهد شد. ما نیازمند کمک شما هستیم تا جدیدترین یافته های علمی را در این مقاله منتشر کنیم. لطفا از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید و کمک کنید . محتوای ارسالی شما بعد از بررسی، با نام خودتان در سایت منتشر خواهد شد .



اشتراک گذاری

برچسب ها
  • لوگو

  • سفارش طراحی لوگو

  • طراحی لوگو

مدیر تولید محتوای پُل دیزاینرز

مدیر تولید محتوای پُل دیزاینرز

نظرات شما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، موارد مشخص شده با ستاره (*) الزامی است.

امتیاز مطلب